perjantai 28. tammikuuta 2011

Tunnustan - jag erkänner




Oho - koko viikko vierähti taas ilman että tuli kirjoitettua..kuka näitä päiviä oikein vie???
Sain Männikön Maijulta kaksi ihanaa tunnustusta, kiitoskiitoskiitos! 



Jaaha, ja oliko se nyt sitten 7 tunnustusta, ääh, mistä minä nyt..no:

1. Olen armoton yökukkuja joka ei ole kovin ihastunut aamuihin. Koska sen oikein oppii että jos menee klo 02.00 nukkumaan niin klo 09.00 ei ole hehkeimmillään?

2. Pääsen harvoin ulos kirpputorilta ilman että olen ostanut jotain, nykyään melkein aina ompelutarvikkeita. Kihisen tyytyväisyydestä kun saaliina on pussillinen nappeja, kanttinauhaa tai vanhoja pitsejä. 

3. Pelkään liukastumista nykyään niin paljon että kävelen liukkaalla kuin vanha mummo. Tai ei, vanhat mummot paahtavat minusta ohi vilkuttaen. Olen ihan kipsissä. Ja jumissa. 

4. Haluan lukea vain sellaisia kirjoja joissa on onnellinen loppu. Jos vahingossa joudun lukemaan kirjan jossa loppu onkin onneton, tunnen itseni petetyksi. Elämä on täynnä murhetta ja ikävää, miksi lukea sitä vielä kirjoista? Kunnon hömppää sen olla pitää.

5. Toivoisin osaavani soittaa jotain instrumenttia, pianoa varsinkin. Olen joskus nähnyt unta että istun vain pianon ääreen ja alan soittaa kuin itsestään, nuoteista ja kaikilla sormilla. Ei se toimi oikeasti, olen kokeillut. Vaikka se tuntuu niin todelliselta..

6. Olen huomaamatta laittanut itseni "älä ole niin ankara itsellesi"-koulutukseen, ehkä se johtuu iästä. En nyt tarkoita sitä että heittäytyisin laiskaksi tai en vaatisi mitään itseltäni, en vain ole ihan niin armoton enää. Se ei nimittäin auta mitään, antaa vain pahan mielen ja vie loputkin voimat. En ole helppo koulutettava.

7. Olen kova murehtimaan. En ole vieläkään tajunnut sitä tosiasiaa etteivät ongelmat ratkea sillä että niitä pyöritetään ajatusten karusellissa keskellä yötä. Toivottavasti joskus opin.

Siinäpä noita. Ja eteenpäin tunnustukset lähtevät teille kaikille jotka näette vaivaa ja kerrotte elämästänne ja mielenkiintonne kohteista, kiitos siitä!

Jag fick två blogg-reward av Maiju på Männikkö som jag tackar så ödmjukast för!! Nu är det meningen att man då skall göra sju stycken avslöjanden/erkännanden. Håll i er, här kommer de:

1. Jag är en hopplös nattuggla. När lär man sig att om man går och lägger sig kl 02.00 så är man inte sitt bästa jag kl 09.00 följande morgon?
2. Jag har svårt att komma ut från ett loppis utan att ha köpt något. Numera blir det oftast tyger och sybehör. Jag är överlycklig om jag hittar kantband, knapp-påsar och gamla spetsar. 

3. Jag är så rädd för att halka att jag går som en gammal tant ute när det är halt. Nej, det stämmer inte, de gamla tanterna springer om mig vinkandes glatt.
4. Jag vill bara läsa böcker som har ett lyckligt slut. Råkar slutet vara sorgligt känner jag mig grovt lurad. Det verkliga livet innehåller så mycket sorg och lidande, varför skall man läsa om det också? Nej, lättsamt skall det vara!

5. Jag önskar jag kunde spela något instrument. Ibland har jag drömt om att jag bara har satt mig framför ett piano och börjat spela. Sådär bara, efter noter och allt. Men det funkar inte i verkligheten, har provat. Fast det känns så verkligt i drömmen..
6. Jag verkar obemärkt ha satt mig själv på "var inte så sträng mot dig själv"-skolning. Det betyder inte att jag inte förväntar något av mig själv, bara att jag försöker att inte vara så rysligt  sträng. Det hjälper liksom inget att trycka ner sig själv i skorna. Jag är inte lättskolad.

7. Jag är den som oroar mig jämt. När lär jag mig att inte ett enda problem har blivit mindre av att ha åkt i tankarnas karusell mitt i natten?
Man skall skicka rewarden vidare. Jag gör det "kollektivt" - här kommer det till er allihopa som tar er tid att berätta om era liv och intressen i era bloggar!!!

1 kommentti: